מהבלוג

הכנת תכנית עסקית לעסק בינוני קטן או לעסק גדול

בין אם מדובר בעסק גדול, עם כמות גדולה של עובדים ולוגיסטיקה מורכבת ובין אם מדובר בעסק קטן של איש אחד, כל עסק צריך שתהיה לו תכנית עסקית.
תכנית עסקית מתווה את כל הפעילות של העסק. המטרה בכתיבת תכנית עסקית היא לעשות סדר, לפרוס בפני בעל העסק את כל ההיבטים בעסק: הכלכליים, השיווקיים, הלוגיסטיים ואחרים, כדי שיוכל לקבל החלטות ולהוביל את העסק להצלחה.


אך האם תכנית עסקית של עסק קטן דומה לתכנית של עסק גדול? האם כתיבת תכנית עסקית אחת דומה למשניה?
בכל תכנית עסקית, לעסק קטן או לעסק גדול, יש את אותם היבטים המרכיבים אותה, אך התוכן, ורלוונטיות תתי הסעיפים היא שמשתנה בין עסק לעסק, מושפעת מגודל העסק ומורכבותו.
כשמדובר בעסק גדול, רמת המורכבות של התכנית העסקית גבוהה יותר, בעיקר כאשר מדובר על שותפים עסקיים ומשקיעים המעורבים בעסק. יש לפרט בתכנית ובתמצית המנהלים מהי סוג השותפות, איך יחולקו הרווחים, מה חלקם של המשקיעים. עסק גדול ירצה לגייס משקיעים ולשכנע את הבנק או מקורות מימון אחרים שכדאי להשקיע בו. במקרה של עסק קטן התכנית העסקית משמשת בעיקר מורה דרך, היא עושה סדר ומתווה את הנתיב שיש ללכת בו כדי שהעסק יצליח להתרומם ולאחר מכן להיות רווחי וכדאי לבעליו.
בעסק קטן, החלק הפיננסי שבתכנית העסקית יעסוק בדרך כלל בהשגת הון התחלתי דרך הלוואות או הון אישי של הבעלים. בתכנית עסקית לעסק גדול, סביר שיכנס מרכיב נוסף- משקיעים. עסק גדול זקוק להון התחלתי גדול כדי להתחיל לנוע. לכן, עסק גדול יצטרך להציג את התוכנית בפני משקיעים פוטנציאלים ולשכנע אותם להשקיע בו. מצגת למשקיעים, פרופיל עסקי מכובד ומקצועיות רבה נדרשים במקרה זה.
ולבסוף, גם אסטרטגיית השיווק תהיה מושפעת מגודלו של העסק. עסק קטן יוכל למקד בקלות רבה את המאמצים השיווקיים בהתאם למיקום גיאוגרפי וגובה התקציב. עסק גדול יצטרך לבחור בין ערוצי השיווק הרבים, לבחור בערוצים המתאימים למותג, אלה שמחזקים ומגדילים אותו.

(*)
הכנס שם פרטי ומשפחה

(*)
הכנס כתובת אימייל

(*)
הכנס מס׳ טלפון

(*)
אנא הכנס מהות השרות המבוקש

(*)
מספר שגוי

Invalid Input

© 2016 Or-Star LTD All Rights Reserved