מהבלוג

מודל עסקי לעסקים חדשים

מודל עסקי הוא לא משהו שאתה בונה מהיסוד. כאשר משקיעים שואלים בעלי עסקים אודות המודל העסקי שלהם, הם מתכוונים לתשובה ישירה ובסיסית לשאלה: "איך אתה מתכוון לעשות כסף?"
בשלבים הראשונים של תהליך התכנון העסקי שלך, אתה צריך להשקיע מחשבה עמוקה על הפרטים הקטנים של כספי החברה שלך, דוחות הרווח וההפסד, מאזנים, תזרימי מזומנים, תקציבים, וכל הפרטים שיכולים ליצור או לשבור את עתיד החברה שלך.
אלא שבשלב זה, המשימה שלך היא הרבה יותר בסיסית: לאן יגיע הכסף? מי ישלם? כמה? באיזו תדירות? וכמה מהר תתבטא כל מכירה לשורה התחתונה של מילת הקסם – רווח.


עלויות קבועות: לעסק שלך יהיו שפע של עלויות. השכרת משרד, רכישת ציוד, משכורות, אלו עליות תקורה שאינן משתנות לעיתים קרובות וצריכות להיות משולמות על בסיס קבוע.
עלויות משתנות: עלויות אחרות, הנקראות עלויות משתנות, ישתנו עם היקף המכירות שלך. הן כוללות את החומרים אשר נכנסו לייצור המוצר או השירות שלך.
כדי לשרוד, אתה צריך מספיק כסף לכיסוי כל ההוצאות שלך. עליך לתמחר את המוצרים והשירותים כדי לכסות את העלויות בתוספת קטנה. זה נקרא רווח. אל תשאיר את המודל העסקי שלך ללא נקודת מבט ברורה לעשיית רווחים.
תזמון העתיד
הדרך בה אתה מצפה לעשות כסף מהווה רק חלק אחד של המודל העסקי שלך, אבל כאשר אתה מצפה לגלגל כספים, יש גורם חשוב נוסף בו עליך להתחשב. לחברות מסוימות נדרשים חודשים ארוכים ולפעמים אפילו שנים לפני שזרם ההכנסות מתחיל לזרום. מסיבה זו, המודל שלך צריך לכלול ציר זמן שלוקח בחשבון את הדברים הבאים:
העלויות הראשוניות אותן אתה מצפה לרשום בעת הגדרת העסק שלך
מקור הכספים מהם תשלם עבור העלויות הראשוניות
לוח זמנים המתווה את הדרך בה אתה צופה שההכנסות יזרמו.
עיתוי יכול להיות בעל השפעה על עסק בכל גודל.
הדרך בה הלקוחות משלמים
מודל עסקי יעיל גם לוקח בחשבון כיצד משלמים הלקוחות. כאשר הלקוחות קונים מוצר או שירות, יש להם בדרך כלל מספר אפשרויות תשלום. הבחירות הנפוצות ביותר כוללות תשלום אחד או מספר תשלומים חודשיים. בחלק מהעסקים לקוחות צריכים גם לבחור לשלם מראש עבור שימוש בלתי מוגבל של מוצר או שירות. בפעמים אחרות, חברה מזמינה את הלקוחות לקנות או לשכור, כדי לממן את הרכישות שלהם, או לחכור מוצרים במקום לרכוש אותם.
לכל אופציה יש השלכות פיננסיות המשפיעות על המודל העסקי שלך. כשאתה קובע את אפשרויות הרכישה אותן אתה מתכנן להציע ללקוחות, בדוק איך תשפיע כל בחירה על מצב ההכנסות שלך.
יצירת מודל עסקי שעובד
חלק מהמודלים העסקיים ותיקים כמו השוק עצמו, ואילו אחרים חדשים כמו האינטרנט. חלקם שרדו את מבחן הזמן, ולאחרים חסר ניסיון.
הדגם הפשוט כרוך ביצירת מוצר הנמכר ישירות ללקוחות. מודלים אחרים כרוכים במכירה סיטונאית לקמעונאים, מכירה באמצעות מפיצים, רישוי מוצרים לחברות אחרות, מכירה באינטרנט, מכירה באמצעות מכירות פומביות, ואינספור חלופות אחרות. אין מודל אחד שמתאים לכולם. רוב החברות משתמשות בשילוב של מודלים עסקיים על מנת להגיע למודל הייחודי.

(*)
הכנס שם פרטי ומשפחה

(*)
הכנס כתובת אימייל

(*)
הכנס מס׳ טלפון

(*)
אנא הכנס מהות השרות המבוקש

(*)
מספר שגוי

Invalid Input

© 2016 Or-Star LTD All Rights Reserved