מהבלוג

מה מחפשים משקיעים בתכנית עסקית?

35בטרם כתיבת התכנית העסקית, שים עצמך במקומו של המשקיע והבא בחשבון את מה שהוא עשוי לחפש בעת סקירת המסמך שלך. ברור שמשקיעים מצפים לראות את פרטי מכלול העסק, כגון מהות, סוג העסק, מיקום, מבנה עסקי ונוף תחרותי, אך יחד עם זאת, התכנית העסקית לבדה, אין בה די על מנת לגרום למשקיעים להניח את הכסף על השולחן.
תכנית עסקית אמורה לשקף תמונה ברורה של העסק, אך משקיעים מתבוננים מעבר לבסיס. הנוף העסקי התחרותי של היום מאופיין בתכנית עסקית מתועדת ומפותחת היטב על מנת למשוך את תשומת ליבם של המשקיעים.
לכל משקיע קיימות העדפות ספציפיות לגבי פורמט התכנית העסקית המבוסס על המגזר בו הוא מתמחה ועל הגיאוגרפיה אותה הם משרתים. יחד עם זאת, בהחלט קיים תקן עולמי לתכנון עסקי, הכולל את התכונות הבולטות של המיזם העסקי אותם צריך לדעת המשקיע. חשוב מאוד שהיזם ישקיע זמן ומשאבים ביצירת תכנית עסקית.
התכניות העסקיות לא נועדו להרשמת משקיעים בלבד ורוב היזמים מבצעים טעות זאת. תכניות עסקיות צריכות להיות בנויות באופן המשקף את הרעיון העסקי ועליהן להתבסס על מחקרים. הנתונים והמידע בתכנית העסקית אינם יכולים להיות מבוססים על תחושות בטן ואמונה.
אך למרות שבהחלט יש צורך בתכנית עסקית על מנת לגייס משקיעים, התכנית לבדה, ולא משנה כמה טובה היא, אינה מספיקה בכדי למשוך משקעים. החלטת ההשקעה תלויה בגורמים רבים אחרים: בין היתר תלויה החלטת המשקיעים בגורמים כגון מי מרכיב את הצוות העסקי ומה הרקורד שלו, המוצר שתמכור, היתרון התחרותי שיש לך ומה מאפיין את השוק שלך.
בפני עצמה, התכנית העסקית דומה למנוע של מכונית. המכונית לא תיסע לשום מקום בלעדי המנוע, אך המנוע לבדו אינו מספיק על מנת לגרום למכונית לנסוע, ויש להכיר בכך מההתחלה.

(*)
הכנס שם פרטי ומשפחה

(*)
הכנס כתובת אימייל

(*)
הכנס מס׳ טלפון

(*)
אנא הכנס מהות השרות המבוקש

(*)
מספר שגוי

Invalid Input

© 2016 Or-Star LTD All Rights Reserved