העולם הדיגיטלי של ימינו, מה שמבדיל אפליקציה מצליחה ולאפליקציה נכשלת הוא המודל העסקי שלה. התחרות הרבה בשוק האפליקציות, ההתפתחות האדירה של השוק הזה מדי יום, גורמת לבעלי האפליקציות לעבוד קשה ולהשקיע הרבה מאוד משאבים, כספיים ואחרים, בקידום האפליקציה.
בשנה האחרונה כולנו התפעלנו והתרגשנו, כאשר גוגל רכשה את האפליקציה הישראלית WAZE בסכום מדהים של למעלה ממיליארד דולר. אך האם זה אומר ש WAZE הצליחה? האם המודל העסקי שלה הוא זה שהביא למכירה, או הפוטנציאל הגלום בה? ומהו בכלל אותו מודל עסקי שעליו מבוססת המכירה הגדולה של 2013?